Efektywne programowanie - recenzja



Przez ostatnie półtorej miesiąca, siedziałem i starałem się zrozumieć rozdział po rozdziale książkę Joshua Bloch’a. Muszę wam przyznać, że wydanie trzecie „Efektywnego programowania”, jest ciekawą pozycją. Niestety nie dałem rady przeczytać drugiej wersji ze względu na słabe tłumaczenie więc nie jestem w stanie porównać wydań między sobą. Pomimo to książkę odebrałem bardzo dobrze, chociaż nie była prosta – może i dlatego, że czytałem ją po angielsku?:) Niektóre rozdziały dotyczyły elementów, z którymi nie pracuje na co dzień (chociażby wielowątkowość w Javie) ale wciąż mogłem wyciągnąć cenne lekcje.

Bloch w swojej pozycji nawiązał do Javy 8 oraz 9. Kilka rozdziałów jest poświęconych tylko javie 8 oraz bardzo często, w rozdziałach widzimy kod napisany z użyciem lambd i tym podobnych. Autor często również wspomina w ramach danego rozdziału, że „w Javie 8 można to zrobić lepiej”.
Niestety zawiodłem się informacjami o Javie 9. Bloch niewiele wspomina o niej a o samej modułowości napisał jedną stronę.
Książka mówi o świetnych praktykach oraz decyzjach, które musieli podjąć autorzy bibliotek Java. Tłumaczy między innymi, dlaczego i po co powstały default w interfejsach oraz dlaczego serializacja psuje singleton.
Uważam, że ta pozycja jest to must be dla każdego szanującego się programisty Java.

Komentarze

  1. Teraz mamy mega dużo czasu i to w wielu branżach. Może właśnie warto wykorzystać to na doszkalanie się, po tym wszystkim wystartować mocniej niż inni. Ja staram się każdą chwile efektywnie wykorzystać;) Też fajny blog prowadzi firma https://ermlab.com, zajmują się tu różnymi rozwiązaniami IT dla biznesu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz